onsdag 24 november 2010

Ella har fått en vagel....

eller två rättare sagt. Upptäckte det igår och då var hon med mig jobbet. Hon var så duktig och satt och pusslade, målade, pärlade mm mm. Vi hade laddat med en hel del roliga saker. Men imorse var hon så röd i ögat så jag ringde ögonmottagningen på lasarettet. Vi fick en tid på förmiddagen och fick träffa en läkare som verkade stressad och inte alls van att träffa barn. Vet egentligen inte alls vad han konstaterade men hon fick i alla fall ögonsalva.

Chivas fick vara hos farfar undertiden, han bor ju ett stenkast från sjukhuset.
Matilda slutade tidigt och jag passade på att åka hem tidigt från jobbet som jag var på ett par timmar. Ella och Matilda bakade kolasnittar och cupcakes. Själv började jag veckans storstädning. Alice var hemma hos sin klasskompis Frida för andra dagen på raken. Härligt att det finns föräldrar som orkar ta med sid kompisar varje dag.
Fast det skulle nog jag med göra om jag slutade lite tidigare.

PUSS & KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar