söndag 19 december 2010

4:e Advent!

Morgonen började med julkalendern. Alltså sovmorgon till 08.45. Skönt med barn som sover länge!!

Sedan bakade Magnus och tjejerna lussebullar.





Efter det gjorde jag och Matilda lite julgodis.



Idag har det snöat och snöat och snöat. Det har kommit minst 30cm i helgen. Tur att man har en man och en snöslunga som tar hand om det :)

Själv har jag börjat slå in julklappar. Det tar ju sin lilla tid och jag tycker inte att det är så himlans kul. Men tjejerna tyckte det var kul att lägga paketen under granen. Nu är det inte många dagar kvar...

Det blev tomtegröt även den här söndagen och kvällen avslutades med mys i soffan med tjejerna. De kan ju vara uppe lite längre nu när de är lediga. Själv ska man ju jobba imorgon.


LÖRDAG

Först valpkurs med Chivas. Han är så duktig vår lilla kille. Men vi kör ju hårt med honom. Vill ju att han ska bli en lydig hund.

Sedan iväg till stan för att köpa ett snoboardkit till Lina som önskat sig det i julklapp. Herregud vad med fokk det var på stan. Sedan fort hem och hämta Ella för att åka till stallet. Sista gången den här termin så det var lite mys med varmchoklad och pepparkakor. Matilda var med och ledde hästen Jaffa så jag slapp det idag. Fast jag måste säga att jag blivit riktigt duktig på att sadla mm. Är inte lika rädd nu.

Lördagkvällen avslutades med Robinsonfinal på TV.

PUSS & KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar