onsdag 8 december 2010

Djurens jul!

Idag skulle Ella åka med sina dagiskompisar och kolla in Djurens jul på Harmsarvets bergsmansgård. Jag har varit där förut med tjejerna och det är rätt mysigt där. Det var alla stora barn, dvs 5 åringar som skulle åka dit. Jag passade på att följa med.

Synd bara att det var så himlans kallt idag. -20 grader, och det var en hel del barn som frös. Det var flera dagis där, men jag tror Ella klarade sig bra, hon höll humöret uppe i alla fall.

Vi fick bland annat träffa en tomte och dansa runt granen...





Mata djuren...





Träffa pepperkaksgumman...



Åka släde efter hästen Doris...





Träffa vättemor...



Sedan blev det pannkakor och varm choklad i en liten stuga som vi fick vara i eftersom det var sååååå kallt.

Sedan åkte jag till jobbet och gissa om jag var frusen hela eftermiddagen.
Tog en lång och varm dusch nu på kvällen. Men Ella har varit ute och lekt, fast nu är det bara -10grader...

PUSS & KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar