söndag 12 december 2010

Tredje Advent!

åååh vad jag har sovit inatt. Magnus väckte mig och tjejerna 08.45 och sa att julkalendern började. Härligt med sovmorgon!!



Sedan åt vi frukost och efter det storstädade vi tjejernas rum. Inte för att vi slängde något men det blev lite bättre ordning i alla fall. Rensade Ellas kläder också och slängde 2 kassar. Skönt och få undan lite.

På eftermiddagen åkte jag och Ella till Falu Ridklubb för att kolla på deras julshow. Det var en Disneyshow där det visade upp sina hästar med bla hopptävning och voltige. Det var riktigt kul att se faktiskt. Jag har ju bara sett min lilla Ella rida typ. Så nu vill Ella börja med Voltige, jag ska se vad jag kan göra. Då tränar man med hästar 1 gång i veckan och så är det gympa en gång i veckan. Hon går ju på gympa idag men tänkte att hon kunde sluta med den.
Alice går ju också på gympa men jag tror jag ska försöka få henne att börja med dans igen istället. hon springer runt och sjunger och dansar jämt hemma.

När vi kom hem åt vi tomtegröt, sill, lax, korv och köttbullar. Ett litet minijulbord. Sedan klädde vi granen. Vi brukar inte göra det så tidigt men eftersom vi inte ska fira jul hemma så kan det ju vara lite mysigt att ha den framme inför julen.



Så här fint blev det...





Efter det delade jag och Magnus på 1kg räkor. Så gott!!

Ja det var våran 3:e advent. Imorgon kväll blir det Luciafirande i skolan!

PUSS & KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar