lördag 15 januari 2011

Tulpanens dag!

Valpkurs med Chivas på stan idag. Det var samling kl 10.00 nere på stan och vi var 8 hundägare som gick runt med våra hundar. Japp det såg nog lite roligt ut. Vi fick göra lite olika övningar bla så fick jag säga åt Chivas att stanna på ett ställe och så gick jag därifrån och han skulle sitta kvar, och få han att sitta still innan vi gick över vägen mm. Jag har ju med mig Chivas till stan varje dag eftersom jag jobbar där så han är ju van att hänga med på det mesta. Men det är läorikt att se andra hundar och hundägare, hur de gör.

På eftermiddagen var jag i stallet med Ella i 2 timmar. Hon var riktigt duktig idag. De fick trava massor och det var inga problem nu. Hon har ju varit lite rädd sedan hon blev avkastad. Imorgon ska hon börja på Voltige som hon sett fram emot.

Själv har jag köpt mig en bukett med tulpaner idag eftersom det är tulpanens dag. Så jag kastade ut lite julblommor och bytte gardiner och städade helt enkelt bort det sista av julen. Ser fram emot våren nu...





PUSS & KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar