söndag 29 november 2009

1:a advent!

Redan första advent. Det här året har verkligen gått fort. Det var ju inte länge sedan vi tog upp båten eller?! Jag har börjat julpynta lite. Bytt gardiner i köket och ljusstakarna är på plats men så mycket mer än så är det inte. Får ta resten under veckan. Idag har vi varit i Kupolen (Borlänge) och shoppat lite. Lite julsaker blev det och så fick Ella ett par nya galonbyxor. Känns ju helt fel och köpa det nu, hon borde ju ha täckbyxor den här årstiden. Men eftersom det inte är någon snö, utan bara regn och plusgrader så var jag tvungen att köpa nya. Hennes gamla är för korta och dessutom trasiga. Stackars barn...
Kupolen fick idag besök av två av Idoldeltagarna. Och vi var självklart på plats. Tjejerna har stenkoll på alla i Idol. Idag fick vi se Eddie och Karolina. Efter en halvtimmes försening fick vi se deltagarna framföra var sin låt. Jag vägrade stå i kö för att få autografer, men kort kunde jag ju ta i alla fall.

Eddie och Karolina!



Efter det skulle Alice på simskola. Hon har verkligen blivit jätteduktig. Så duktig att hon har blivit uppflyttad till nästa grupp. Imorgon öppnar bokning för nästa termin så det gäller att vara med så man får den tid och dag man önskar. Efter simskolan åkte vi ner på stan en sväng. Det var ju skyltsöndag idag. Alla affärer hade öppet och det var några tomtar som gick runt på stan. Alice och Ella pratade med en. Alice sa att hon önskade sig en lastbil, en grön. Och Ella sa att hon ville ha en leksaks låtsas läskmaskin?! Tomten förstod inte vad hon menade men han lovade att han skulle kolla upp det. Vad de fick de sakerna ifån har jag ingen aning om...



Sedan ville de självklart åka karusellen som bara gick runt runt.... men 40kr per barn! Det hade jag ingen lust att betala. Men då ville de rida istället. Alice har ju aldrig ridit förut så det var ju kul att hon ville prova det. Och det ville ju Ella med såklart.

Alice!



Ella!




Till middag blev det "tomtegröt", det passar ju bra en dag som denna. Tog lite glögg och pepparkakor med den nyinköpta osten jag hittade på marknaden idag. Trevlig advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar