lördag 28 november 2009

Snart är det jul igen!

Vaknade med lite huvudvärk idag med. Men jag hade bestämt mig för att göra en massa saker så det var bara att sätta igång. Efter frukosten bakade vi lussebullar.







Det doftar ju så gott och de blev riktigt goda också. Gjorde hälften av degen med mandelmassa. Mums!! Ella var med och hjälpte till men Alice ville hellre sitta vid datorn. Under tiden degen skulle jäsa passade jag på att städa Alice och Ellas rum. Fy f-n vad det såg ut. Tog bort en massa saker och la upp på vinden. Tar fram det till sommaren igen... De har ju så mycket saker så jag vet ej sjutton vad de ska få i julklapp.

Så här fina blev bullarna!




Alice, Ella och Lina gjorde trolldeg och gjorde lite julsaker. Tur att de har en storasyster som tycker det är kul och göra sådana här saker. Jag gör det inte... Men det gjorde små jättefina tomtar.



Ellas fina tomtar!



Jag och Ella har varit i stallet idag med. Idag skulle de träna att leda hästarna, det gick bra. Och jag har blivit riktigt duktig på att sadla mm. Nu vågar jag i alla fall ta i hästen. De fick trava idag med så då fick ju jag lite motion också!!

Efter middagen tog vi fram lite julsaker. Tjejerna ville så gärna ta fram sin julgran. Tänk att de kommer ihåg. De klädde granen och började sjunga och dansa runt den. Så sööööta!!



1 kommentar:

  1. Jag vill också ha bullar!!! Ser så gott ut.
    puss o kram på er/ Marie

    SvaraRadera