söndag 22 november 2009

Kryssning!

I fredags var både jag och Magnus lediga. Skönt med lite sovmorgon. Sedan packade vi våra väskor och åkte till Stockholm. När vi kom fram sprang jag och Magnus en sväng i den nya Gallerian i Liljeholmen. Massor med roliga affärer. Jag shoppade och Magnus gick och klippte sig. Sedan hem och fixa i ordning oss, vi skulle på kryssning till Åbo. Jag gav det i present till Magnus när han fyllde år. Jag hade bokat en lyxhytt. Och det känndes faktiskt lite lyxigt när man kom dit och det låg små skumpaflaskor i kylen som det bara var att korka upp.

Skål älskling!




Vi åt buffén till middag. Jag gillar ju mest laxen, ostarna och räkor! Sedan gick vi till baren och tog ett glas Champagne. Men eftersom vi är trötta småbarnsföräldrar så orkade vi inte festa hela natten. Och det var kanske tur det för Magnus hade ställt mobilen på väckning kl 07.30, men hans telefon ädrade till finsk tid mitt i natten. Det märkte inte vi förrän efter frukosten, då upptäckte vi att vi gått upp 06.30 och ätit frukost kl 07.00. Men hallå!! Men det kändes ju väldigt lyxigt och kunna gå och lägga sig igen efter frukosten och kolla på TV, inga barn som stör.
Alice och Ella fick vara med mormor och morfar. De har åkt sin lilla rutt med tunnelbana, buss och tvärbana 3 gånger!! Alice kan aldrig få nog.

Två glada tjejer!




Mormor tog med de på lite shopping och köpte en varsin klänning. Både Alice och Ella hade saknat mamma och det är klart jag saknade de med. På lördagkvällen hade vi mys och kollade på Robinson.
Idag åkte Alice och Ella sin lilla rutt igen med morfar. Tänk att de tycker det är så kul...
När vi kom hem väntade en överraskning. Vårat badrum är äntligen kaklat! Både golv och väggar, imorgon skulle han komma och foga. Han sa i ju för sig att han skulle komma i helgen och fixa väggarna, men jag litar inte sekund på hantverkare. De verkar komma när de känner för det. Snart kan vi använda badrummet igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar