måndag 23 november 2009

Baka pepparkakor!

Så var det måndag igen, gud vad veckorna går fort. Idag hade jag massor att göra på jobbet och det är ju bra i ju för sig. Det kom 4 nya intensivelever idag och vi är fullbokade ett par veckor till. Så länge det inte finns någon snö så kör folk för fullt. Tänk att det snart är första advent, det kan man inte tro när det varit 7 grader varmt och regn ute idag. För att skapa lite julstämning köpte jag pepparkaksdeg så tjejerna kunde baka lite.

Ella & Alice






Jag hade tänkt baka lussebullar, men jag sparar det till helgen. Blev i alla fall glad när jag hittade 3 påsar saffran i skafferiet, de kostar ju 30kr påsen(0,5g). Det blir dyra bullar det! Alice och Ella tyckte det var kul och baka. Det märks att de blivit äldre, kan mer nu. Så här fina blev pepparkakorna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar