torsdag 26 november 2009

Min söta fina lillasyster ringde idag. Saknar henne verkligen. Hon bor i London så vi ses ju inte så ofta. Men hon kommer till Stockholm dagarna innan jul så då ska vi ses hemma hos mamma och pappa och fira jul. Det ska bli supermysigt!!

Bara för att jag tog på mig skinnjackan istället för dunjackan idag så höll jag på att frysa ihjäl. Det blåste superkallt. Jag har haft ont i huvudet idag, men det har jag nästan alltid på torsdagar. Då ska allt göras, jag är ju ledig på fredagar och då vill jag verkligen vara LEDIG.
Vi har nu bestämt oss för att köpa en duschkabin istället för bara duschväggar. Hittade en till kanonpris. Ja det är ju inte gratis att renovera badrum direkt. Men snyggt blir det. Ska visa bilder sen.

Efter maten idag så åkte jag och köpte glögg. Min favorit är den som är spetsad med Cognac. Vi ska ju dricka lite glögg med grannarna i morgon. Och om jag känner Åsa rätt så har hon säkert laddat med lite goda ostar också. Det ska bli trevligt. Jag har även varit och storhandlat, andra gången den här veckan. Fick med mig lite julblommor hem också. Tänkte försöka julpynta lite i helgen. Började storstäda också, men blev inte klar får ta resten imorgon. Alice och Ella leker och stökar till för fullt. Dockor och vagnar överallt i huset. Men idag har Alice även lekt med bilar och tåg. Jag hittar henne nästan jämt i bilrummet på dagis när jag hämtar barnen. Ella är mer en pysseltjej. Det ska klippas och tejpas.

Alice leker med tågbanan.



Nu ska jag gå och lägga mig och dricka en kopp kvällsro (te). Trevlig kväll. KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar