onsdag 28 juli 2010

Falun varmast i Sverige idag!

Tog lite sovmorgon idag och när jag tittade ut så sken solen. Det skulle bli dåligt vädet framåt kl 14 så vi tänkte att vi drar väl hem då.
Till frukost åt vi hallon vi plockat hemma och tagit med oss med rabarberyoghurt och kokt ägg, man kan ju ha det sämre...

Det blev bara varmare och varmare ute så vi badade massor. Och så har vi fiskat typ hela dagen. Tjejerna tycker det är superkul och till och med jag fick napp.

Det kom bara fler och fler båtar till Hellmansö idag. Alice och Ella hittade 2 nya kompisar att leka med. De var 6 och 8år, och de badade, fiskade, fångade grodor (blä) och ville inte åka hem. Så vi blev kvar för lunch och sedan fika och hux flux var kl 18 och vi kände att det var dax att åka hem för att laga middag.

Bästa faster Maria och Lars kom förbi också, alltid lika trevligt!

Vi kom hem vid 19-tiden och då slängde jag ihop en lasagne. Vi har haft en underbar dag på sjön idag. Falun var tydligen varmast i Sverige och det tackar vi för. Känner mig lite bränd på axlar och ansikte men det är bara härligt!

Hade ju tyvärr inget batteri till kameran eftersom det tog slut igår så därför blev det inga bilder.
Nu har jag tagit mig en dusch, tjejerna sover (helt slut av all lek och värme idag, naglarna är nymålade (rosa kittynagellack jag lånat av Alice) och nu ska jag lägga mig för lite skönhetssömn...

PUSS & KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar