fredag 9 juli 2010

Stockholm 5/7-8/7

Jag, Alice, Ella och Matilda tog tåget till Stockholm på en liten minisemester. Vi bodde hemma hos mina föräldrar i Liljeholmen.



Vi kom fram kl 14.15 och då åkte vi och lämnade av väskorna. Sedan tog vi tunnelbanan och buss till Katri som också var på "semseter" i Stockholm. Hon bor ju numer i Dublin men har köpt en lägenhet i Nacka som vi var och kollade på och åt middag.





Vi tog en promenad till badet.





Det var verkligen kul och träffas, länge sen sist! Tack för mat och glass!







TISDAG!

Ella har fortfarande feber men jag ringde Vårdcentralen som var hur trevliga som helst och jag fick en tid på onsdagen. Hon fick vara hemma och vila med mormor och morfar. Alice följde med oss på en shoppingdag på stan.

Just den här dagen råkade Matildas Zebastian vara i stan. Han skulle till Mikas och bli fotad. Paris nästa?! Lycka till i alla fall. Så han gick med oss och det var tur för Alice för de hade typ lika tråkigt men kunde roa varandra utanför butikerna.



Efter all shopping gick vi till Fridays och träffade Anna. Gud vad kul det var och se henne (2 år sen sist). Och nu hade hon finaste magen och allt! Förlåt att jag klappade lite, men jag kunde inte låta bli. Så himla fin Anna!



Alice åt glass!





Vi kom hem med många kassar, hittade massa bra saker på rean faktiskt! Vi åt middag hemma hos mamma och pappa och efter det åkte jag, Matilda och Katri på bio. Vi såg på SATC2. Vad passar väl bättre en tjejvecka?! Många skratt blev det. Hemma igen typ 23.30, helt slut efter en lång dag...

ONSDAG!

Hade tid på VC kl 8.30. Ella var helt slut, hon har inte ätit på en vecka typ, men nu var hon nästan feberfri. Fick träffa en läkare som utan att hon tog prover skrev ut penicillin. Men jag var nöjd med det. Hon fick vara hemma med mormor och morfar idag igen. Men de var ute och mata lite fåglar i alla fall. Tydligen fick fåglarna inte så mycket bröd för det mesta stoppade hon i munnen själv.

Vi hade ju tänkt åka till Grönan men hoppade över det eftersom Ella är sjuk. Det blev lite mer shopping i stället. Och så turistade vi genom Gamla Stan.



På kvällen kom Katri över på middag igen! Vi åt Tacos.



Vi satt ute hela kvällen och spelade spel med tjejerna. De lekte även restaurang så vi åt och åt och drack Rosé förstås!

TORSDAG!

Nu var det äntligen Ellas tur att shoppa. Vi gick till Liljeholmens Galleria. Hon köpte massa saker... En stor häst fån BR, skor, T-shirts, klänning, armband mm mm.
Alice åkte tunnelbana, buss, tvärbana med morfar. Tåget hem till Falun gick 15.45 så vi lunchade där.

Vi var hemma igen 18.30 och då åt vi mat. Sedan packade jag upp allt och storstädade. Vill bara slappa i helgen!

Tjejerna ville sova tillsammans i Alice säng. Fast det gick bra en stund, sedan ville de sova med mamma. Pappa fick gå till Ellas säng...



PUSS & KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar