torsdag 29 april 2010

Lite dåligt samvete...

Kände mig som en dålig och taskig mamma häromdagen.
Alice behövde eller rättare sagt Ella behövde nya överdragskläder till dagis. Så då tänkte jag att hon kunde ta Alice gamla så får hon nya. Man måste ju vara lite ekonomisk och låta de ärva kläder.
Alice har en sån där lite mitt i mellan storlek nu. 110/116 är på gränsen till för litet och 122/128 är för stort. Så det slutade med att jag köpte samma storlek som hon hade. Det dumma var ju att jag inte gav Ella den nya jackan. Dessutom hade jag köpt en rosa jacka den gamla var röd. Jag gillar inte riktigt rosa ytterkläder, vill helst att de har typ svart eller rött...
Men den här gången köpte jag rosa och Alice blev superglad och Ella jätteledsen.
Efter mycket om och men lyckades jag få dem att bestämma att de kunde ha jackorna tillsammans. Vi får se hur det går. Ella verkar nöjd men vill ha ett par svarta Converse istället...

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar