tisdag 6 april 2010

Morfar tog hand om tjejerna idag!

Idag har tjejerna varit hemma med morfar. Alice som har vaknat tidigt hela helgen var sååååå trött i morse. Ella sov som en stock hon med. Men morfar tog hand om dem från morgon till kväll. De har cyklat och varit till ICA och handlat mat och glass. Morfar lagade pannkaka til lunch. Det var de godaste pannkakor de hade ätit sa Alice. Hmmmmmm kan inte komma ihåg att min pappa någonsin lagat pannkakor till mig... eller har han det Marie?

Idag har jag haft så sjukt mycket på jobbet. Vi drog ju igång moppeutbildningen. Dagen till ära så kom Transportstyrelsen och ville vara med och lyssna. Men det gick bra, han är ju så duktig min man....haha. Direkt efter det var det dags för handledarutbildning. Inte för att det var jag som höll i kurserna, men det är ju en hel del som ska fixas innan. Samt rapportering efter kurserna + all fika. Det märks att våren är på G, nu vill alla ta körkort. Kom inte från jobbet förrän strax före kl 18. Så det passade bra att morfar stannade kvar en natt till. Tack för hjälpen!

När jag kom hem så blev tjejerna lite glada, men när pappa kom hem så var det PAPPA!! Honom ser de ju i juför sig inte lika mycket på dagarna. De sov ju när han gick imorse. Men ändå..... jag då....

Nu blir det soffan och lite TV... Ha en bra vecka!


KRAM!

1 kommentar:

  1. hmmm, jag kan nog minnas en eller två gånger som pappa stekte pannkakor till oss. Det skulle vara minst en matsked smör innan varje pannkaka, samt lite smet i mitten av stekpannan, som sen skulle rinna ut över hela pannan genom att vida o vända på den... Så tror att det är den tunna tunna pannkakan med mycket smör som gör det !!!

    SvaraRadera