onsdag 14 april 2010

Stressigt som vanligt...

Gick upp lite extra tidigt för att hinna med allt på morgonen. (tvätt, disk mm). Jag storstädade igår, så skönt att ha det gjort den här veckan.
Alice skulle vara på dagis strax före kl 09.00. Det har utegrupp för 5-6 åringarna på onsdagar. Jag hjälpte henne ta på galonisar, gummistövlar mm. Jag vägrar ta hem lortkläderna! Sedan skulle Lina skjutsas till Lasarettet, hon skulle göra allergitest. Hon reagerar ju på olika sortes mat men framför allt på alkohol. Ja nu menar jag inte att hon blir berusad men det börjar klia och hon blir röd runt hela munnen. Och det är ju inte så kul när man äntligen har fyllt 18år och får ta en öl helt lagligt. Tråkigt nog hade hon glömt alla papper som skulle med hos sin mamma så det var bara att åka dit och hämta. Sedan var det Ellas tur att åka till Vårdcentralen. Hon är ju ständigt röd i ögonen. Men det finns inget att göra som vanligt. Fick en salva som jag kunde hämta ut om jag ville. Troligen så försvinner det med åren. Skönt att höra det av någon som kan. När vi kom ut därifrån sa Ella: "mamma kan man verkligen heta Torsten?" det var just det doktorn gjorde.....haha....

Nu sitter jag här på jobbet och har hur mycket som helst att göra. Men solen skiner och det är så härligt. Idag kommer min lilla mamma hem från Japan. Tänk att det redan gått tre veckor.

Imorgon ska min älskling åka till Örebro på handledarmöte. Tror bestämt att jag ska följa med och bara få vara! Jag har ju aldrig varit där. Kan ju vara skönt att bara få umgås med mina små tjejer och bara ta det lugnt...
Nej nu ska jag jobba på så jag kan ta ledigt imorgon!

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar