torsdag 1 april 2010

Skärtorsdag!

Hej på er!

Det var ju ett tag sedan.... men som vanligt har man fullt upp. Med 5 barn och man har man inte tid för så mycket annat.

Imåndags var det ju simskola med Alice. Lina följde med som sällskap. Och Alice lyckades faktiskt ta ett par simtag själv. Men sen slutar hon bara....jaja hon är på G och det känns ju bra. Ryggsim gillar hon inte riktigt, men hon är 1000ggr modigare än vad jag var.

I tisdags hade tjejerna dans. Undertiden var jag och Lina som jag plockade upp på stan till ICA och handlade. Hon skulle ha massa godis och fika som hon skulle ha med sig till Idre. Sedan hem och fixa mat. Magnus skulle på möte med båtklubben. Han är ju med i styrelsen. Men man får gratis båtplats och slipper gå vaktnatt i alla fall, och så är det bra att få lite info. Vid typ 22-tiden skjutsade jag bort Lina till Marcus. De är i Idre nu med hans mamma.

Igår ville Alice och Ella hjälpa till att göra pannkaka. Jag har ju ingen bra erfarenhet av det eftersom Ella välte ut hela skålen sist...haha
Jag ville ju bara laga mat och var för mig själv. Hade så mycket på jobbet igår. De ville hjälpa till med allt, vispa, skära jordgubbar, vispa grädde, duka och självklart bråkade de hela tiden!! Jag borde vara glad att de vill hjälpa till, om några år när jag tycket att de ska göra det så kommer de inte göra det.....eller?!

Idag så lämnade jag hemmet som ett bombnedslag. Så jag vet vad som väntar mig när jag kommer hem tyvärr. Städa, städa.... ikväll ska jag nog storhandla också. Pappa kommer ju till oss imorgon. Sedan ska jag bara vara ledig. Gustav och Matilda ska till sin mamma och morfar kommer och tar hand om Alice och Ella.

Om vi hinner i helgen så ska vi köpa en ny cykel till Alice. Magnus ska hämta nya moppen som har kommit. Och ev så måste han jobba lite på sitt bildspel till moppekursen som börjar på tisdag...... Och fira påsk såklart! Det finns alltid något att göra.

Ha en trevlig påsk!

KRAM!

2 kommentarer:

  1. Var glad du att dina fina tjejer vill hjälpa till med maten. Här får man minsann tjata i flera dagar för att få en gnutta hjälp en stund...
    Ha en bra påsk! Krama tjejerna!

    SvaraRadera
  2. jo det borde man väl kanske vara... det blir väl till och tjata när de blir äldre. Städa rummet vägrar de.
    Hoppas du mår bättre nu. Glad Påsk!
    KRAM!

    SvaraRadera