söndag 13 juni 2010

Fy vad..

..det har regnat i helgen. Igår så regnade det hela dagen. Det kom hela 54mm hos oss. Så det blev mest inneaktiviteter som tvätta som gällde. Alice blev jättedålig fredag kväll och hade feber. Hon hosta och hosta så hon kräktes 2 gånger.

Igår hade Ella avslutning på ridningen, men hon ska fortsätta till hösten. Hon ville rida själv så jag lät henne göra det. Men jag gick ju brevid hela tiden, lite jobbigt när hon skulle trava. Och tänk att jag inte alls är så rädd för hästar längre..(fast lite rädd är jag ju).
Efter ridningen skyndade vi oss hem för Magnus skulle iväg på kalas. Hans pappa fyller år nästa vecka och skulle ha sitt årliga kalas. Men jag var hemma med Alice som var alldeles för hängig för kalas. Tråkigt men så blir det ibland. Jag och Alice kollade på TV och spelade spel.
När Magnus kom hem kollade vi på den sista delen av Stieg Larsson filmen (Luftslottet som sprängdes).

Imorse när jag vaknade fick jag inte upp ögonen. Har troligtvis fått ögoninflammation. Men solen sken ju i alla fall! Alice och Ella lekte ute en sväng och åt fruktsallad i lilla tältet. Men nu regnar det igen.



Mamma och pappa är här hos oss nu. De kom vid 11.00 och fikade och åkte sedan vidare till Mora (Zorn museet eller nåt). Men de kom tillbaka till kvällen och vi har grillat fläskfilé och satt ute fast det var lite kallt. De spelade spel också.



Imorgon blir det inget dagis för tjejerna. De ska vara med mormor och morfar.

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar