söndag 6 juni 2010

Lördag 5 juni

Idag skulle vi äntligen få åka lite båt. Men först skulle tjejerna på kalas mellan 14-16. Vi hoppade över ridningen idag.
På förmiddagen satte jag mig i en solstol med det var så kallt ute. Magnus fixade i båten, vi har köpt en TV och den skulle med. När jag skjutsade tjejerna till kalaset så åkte jag till båten. Och där var det helt vindstilla och SOL! Så jag passade på att slappa lite i solen. Så härligt och få vara själv en liten stund.





Efter kalaset åkte vi raka vägen till båten och puttrade iväg..



Vi åkte till Hellmansö och la oss vid "våran" brygga. Det var minst 10 båtar på andra bryggan. Men jag gillar den här. En hel brygga för oss själva och eget bord till och med.

Ååååh vad härligt...



Egen grill med oss.



Vi åt grillad kyckling med ris och Ceasarsallad + beasås.





Efter maten tog jag om disken och Magnus och tjejerna gick en runda med frisbeegolfen. Sedan badade de fötterna i sjön. Hade verkligen en superhärlig kväll.



Sedan blev det TV premiär i båten.



Tjejerna läste sagor innan de skulle sova.



Älskar att komma iväg så här! Så himla mysigt och tjejerna gillar det verkligen!

KRAM!

2 kommentarer:

  1. Åh såå mysigt!!! Många barndomsminnen som kommer tillbaka då jag är uppväxt med båt... Vilken toppen helg och vilken sommar ni kommer ha framför er! Kram Anna Nyberg

    SvaraRadera
  2. jaha det visste jag inte.
    Trodde aldrig att jag skulle tycka om campinglivet, men en natt eller två är ok!

    KRAM!

    SvaraRadera