torsdag 10 juni 2010

Mina blommor!

Planterade en hel del igår..





Blomlådorna utanför köksfönstrerna.



Härligt med många krukor.







Det har börjat blomma i min "grav".



Det har börjat gro i lådorna. Här kommer det morötter, rädisor och gurka.



Tjejerna ville ha jordgubbar i lådan utanför lekstugan.



Tomat blev det också vid lekstugan.



Idag har jag storstädat, skurat golv, toaletter och dammsugit. Och just när jag skulle börja med maten ville Ella plantera Begonia, så hon fick väl göra det då.



Sedan grillade vi hamburage och åt jordgubbar. Jättehärlig kväll... knappt man tror att det ska bli regn imorgon..



KRAM!

2 kommentarer:

  1. Hej Monkan:) vad fint du gjort! jag är också precis som du skrev, jag vill ha fint men har inte riktigt intresset el orken att ta tag i saker och ting. nu har vi ju inte hus och trädgård men en stor balkong...ska köpa några växter snart, typ stora gröna. idag spöregnar det här, trist. hoppas ni får en fin helg!

    kramkram din gamla anna

    SvaraRadera
  2. Det är ju så fint med blommor. Fast tråkigt att vattna, men idag regnar det då slipper jag.

    Är du hemma v 27? Katri kommer till Sthlm då och ville ses.

    KRAM!

    SvaraRadera