tisdag 15 juni 2010

Har jobbat och jobbat i två dagar. Mamma och pappa har ju varit här och tagit hand om tjejerna så jag passade på att jobba över lite.
Igår var de til stan och Alice var snabb och säga att hon behövde nya trosor så det kom de hem med. Ella fick också nya såklart. Och så köpte de såpbubblor och åt glass. De tog ju självklart de största de hittade. Gäller att passa på.
Idag har det varit så dåligt väder så de höll sig inne. Men eftersom tjejerna är rätt hostiga så var det rätt bra.
Mamma och pappa åkte hem efter kvällsmaten. Alice ville att mormor skulle stanna en natt till men vi ses väl snart igen hoppas jag.

Magnus skulle fixa lite i båten så vi åkte dit efter maten och tog med oss lite fika. Jag och Alice spelade kort. Lärde henne ett nytt kortspel idag. Familjen Eriksson var också där och pysslade med sin båt. Trevligt och träffa de lite också.



Vi satt och njöt av solnedgången på bryggan och kom hem lite sent. Och(kl 20.45). Kastade in tjejerna i duschen. Har köpt en ny duschtvål så det är ganska lätt att få in tjejerna i duschen nu.



På med pyjamas, borsta hår, klippa naglar och sedan storstäda deras rum. Fy sjutton vad de hade stökat till idag. Dammsög hela huset så jag kan slappa imorgon.

Nu sitter jag här och slötittar på fotbollen och dricker te. Snart dax och tvätta av sig och krypa ner i sängen. Jag köpte en ny ansiktstvätt på båten (Silja) som är så sköna. Min syster rekommenderade dessa och jag vet att även Katri har provat så jag slog till.
Jag är mycket nöjd!



Ögoninflammationen är nästan borta nu, hoppas verkligen inte att det blir värre...

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar