torsdag 3 juni 2010

Uppe med tuppen

Hade väckning kl 06.15 och vaknade faktiskt innan klockan ringde. Gick och la mig strax före 21 igår och kl 22 sov jag. Inte likt mig men jag var helt slut och så har jag ju haft lite ont i halsen.

Idag lämnade jag Alice på dagis kl 07.30 så hon fick äta frukost där. Mina tjejer är ju uppväxta med mysmorgon med Bolibompa i mammas och pappas säng typ varje morgon.
Jag och Ella skulle till Ögonmottagningen och kolla hennes syn. Det var samma sak idag, alltså hon såg inte sista raden lika bra med vänster öga som med höger. Hon fick pupillvidgande dropnar i ögonen och under tiden så gick vi och fikade. Sedan kolla de ögat och hon har lite sämre syn med väster öga men det var så lite så behövdes inte göra något nu. Hon ska tillbaka dit igen om 1 1/2 år och då hoppas jag att hon ser bra.

Efter maten tog jag med mig tjejerna till ICA Maxi. Jag hoppas fortfarande på en helg på sjön, men det ska ju tyvärr inte bli lika varmt som der varit i veckan.

En rolig nyhet! Alice har äntligen fått ut sin tand, den har hängt på trekvart länge nu, typ 3 veckor. Idag råkade hon slå i sitt knä i tanden när hon satt i soffan på dagis. Nä nu måste tandfen lägga i lite pengar i glaset... :)

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar