söndag 19 september 2010

Helgen!

SÖNDAG:

Riktigt härlig dag med sol! Tjejerna var ute nästan hela dagen. Magnus kom hem vid 12.30-tiden så då åt vi lunch och fikade lite innan mormor och morfar åkte hem.

En riktig slappardag, det var länge sen man hade det. La mig på soffan och läste lite nya tidningar som kommit i veckan...



Mysigt att Magnus är hemma igen. Vi ses ju hela dagarna så det är faktiskt lite skönt att vara i från varandra och få längta!!♥♥♥

Självklart var vi iväg och röstade. Och sedan blev det söndagsmiddag och efter det mys i soffan med tjejerna.


LÖRDAG:

Sov fruktansvärt dåligt inatt. Båda tjejerna och Chivas sov i vår säng. Ja själv fick man ligga på tvären i fotändan... kl 06.00 gav jag upp och la mig på soffan med en busig Chivas.

Morfar tog rätt på alla äpplen som trillat ner från trädet. Jag och Alice krattade löv.




Sedan belv det stallet. Ella ville att morfar skulle följa med så det gjorde han. Idag fick hon den snällaste och bästa hästen (enligt mitt tycke) och allt gick hur bra som helst!

Till middag blev det pizzabuffé. Köpte lite olika sorter så man kunde smaka av alla. Efter maten gjorde vi en äppelpaj med våra egna äpplen såklart! Jag skjutsade Lina till stan eftersom hon skulle ut. Sedan kunde lördagkvällen börja! Hem och äta paj och umgås med mamma och pappa lite och ett glas rött såklart!


FREDAG:

Tjejmiddag hos Annika. Först en välkomstdrink, sedan förrätt som var smörstekta kantareller på toastmacka. Sedan fläskfilé med ris och efter det panacotta med Champagne!



Hur mysigt och trevligt som helst att få komma bort en kväll och bara vara. Mormor och morfar tog hand om tjejerna och Magnus var i Sörsjön med grabbarna och roade sig.

Vi spelade tjejmiddag och sanning eller konsekvens...







Hur trevligt som helt! Tack för allt Annika!

PUSS & KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar