torsdag 23 september 2010

Inatt har Chivas sovit i korgen i vårat sovrum. Vi la han där igår och han somnade. Han tycker nog att det är rätt skönt att inte bli störd när han sover. Jag vaknade ju typ 100 gånger för jag ville se om han låg kvar. Vid 3-tiden ville han gå ut och kissa och bajsa och sedan sov han som en stock igen i korgen såklart.

Idag hade Alice skolfotografering. Så då ville jag såklart styla henne på morgonen. Hon ville ha toffsar men det tyckte inte jag. Så det fick blir utsläppt och jag som tjatar på henne varje morgon att hon ska ha toffs....hmmmmm.
Man hade även möjlighet att ta syskonkort så jag hämtade Ella tidigt idag och åkte dit så de kunde ta kort. Efter 40 minuters väntan var det vår tur. Chivas sov i bilen. Han har sovit typ hela dagen.

Kom hem kl 15.30 till ett nystädat hem. Så härligt. Matilda kom samtidigt. Hon och Gustav ska vara hos en vecka nu. Lina åkte till mamma, hon har ju bestämt att hon ska bo 2 veckor i taget nu. Och nu har hon varit här i 2 veckor. Vi får se hur det funkar. Hittils har det gått bra.

Jag tog med mig Matilda till ICA för en storhandling. Alice och Ella var hemma med Chivas. De var så duktiga! Jag hade tänkt handla efter maten men fick det överstökat innan. 3:e veckan på raken som jag storhandlar mat för veckan. Det är rätt skönt, då slipper man fundera på vad man ska äta. Vi får äta det som finns helt enkelt.

Efter maten åkte vi iväg och handlade igen. Ångrade mig att jag inte köpte ljung till blomlådorna. Hoppas det blir fint väder imorgon så vi kan pyssla lite i trädgården. Nu börjar en superskön helg i lugnets tecken....

PUSS & KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar