onsdag 1 september 2010

Vilken lång dag...

Hade en jättehärlig morgon. Chivas sov hela natten och gick ut och kissade kl 06.45. Det är ju helt ok. Hade en superlugn dag på jobbet och tänkte försöka smita lite tidigare. Magnus skulle ut i skogen och köra Enduro. Jag han skulle köra eller göra jag vet inte, en bana i alla fall inför någon tävling. Jag är inte så insatt eller intresserad.
Vid 16.30-tiden märker jag att toan fylls med en hel del vatten när man spolar. Men jag tänkte att det blir väl bra snart. En stund senare är det en elev som går på en annan toa o ch det händer samma sak. NEJ! inte nu. Jag ringer till Gruvstaden som har hand om fastigheten och han säger att han ska komma imorgon. Det gick jag inte med på eftersom vi haft översvämning i vårat garage i vintars. Ville inte att det ska hända igen. Då fylldes hela garaget med avloppsvatten. Men han ringer upp och säger att de ska komma. Då visade de sig att grannen (frisören) hade ringt eftersom de hade vatten i hela källaren. Fy vad det luktade avlopp.
Ja de skickade hit 2 killar som "rensade" avloppen med en sugpropp och sa att det var bra nu. Det kom en stackars tjej med mopp och hink för att torka golvet. Men det var ju ingen förbättring så vi ringde igen och sa att de fick komma och fixa det. Till slut kom slambilen!! Då åkte jag hem och var väl hemma typ 20.30. Jag som skulle gå tidigare. Tack Matilda för att du lagade pannkakor och tog hand om tjejerna och Chivas!

Iadg har Chivas träffat Gibson. De funkade bra ihop, fast Gibson blev tydligen lite arg på Chivas som ville busa....haha.
Alice sa: titta vad Gibson har vuxit...haha...näe det är vi som har en sån liten hund så Gibson känns stor nu.





För övrigt så Alice äntligen tappat sin tand som har stått rätt ut i veckor nu. Det var en tjej i hennes klass som råkade sparka till den när de klättrade i klätterställningen i skolan.
Hon har skrivit en lapp till tandfen och sagt att hon vill ha 20kr.... vi får väl se.

PUSS& KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar