måndag 6 september 2010

Hemma med sjuka tjejer idag!

Efter mycket tjat och tårar lyckades jag få i Alice alvedon igår. Att det ska vara så svårt, hon vägrar och säger att hon ska kräkas. Hon hade ju 39,6 grader. Hon somnade gott i min säng och jag på soffan. Sedan gick jag och la mig i Ellas säng som jag lovat henne.

Imorse var febern borta men jag kände att jag inte kunde skicka henne till skolan. Ella hade jag tänkt skicka till dagis eftersom jag var tvungen att köra ner automatbilen till skolan eftersom den skulle på körlektion kl 10.00. Men hon klev ur sängen kl 07.45 och kom upp gråtandes och sa att hon hade ont i halsen och hostade (lät som falsk krupp). Så hon fick också vara hemma. Men bilen körde jag ner och de passade Chivas som sov är jag kom hem. Så duktiga!!
Vi fikade och packade in oss i bilen som skulle på lektion kl 11.30. Tur att vi har beställt en till bil så man slipper sånt här. Men nu var de rätt pigga. Chivas var lite ynklig i bilen och skakade lite men det gick jättebra. Han verkade stortrivas på jobbet, så det här kommer gå fint. Han till och med somnade i en tjejs knä och han låg där när hon satt och pluggade.

Tjejerna har varit riktigt pigga på eftermiddagen och det är ju skönt. Ingen feber här inte. Vädret var ju toppen så jag skickade ut de. Lite frisk luft kan ju aldrig skada. Ella sa att hon var frisk eftersom hon ville gå på simskolan. Men idag vilade vi från det såklart.

De bakade skräck-kakor.....





Chivas älskar att vara ute och leka. Men han vill inte gärna gå på promenad.



Nu är tjejerna är nyduschade och ska snart krypa ner. Måste läsa böckerna Alice har lånat på bibblan för imorgon ska hon dit och låna nya. Hopppas hoppas de är friska imorgon!
Jag har ju i ju för sig jobbat hemma som vanligt. Telefonen är överkopplad och så har vi ju fjärranslutning, men ändå...
Trevlig kväll!

PUSS & KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar