fredag 10 september 2010

Myspys byxor!

Jaha då har man varit ledig idag. Chivas har sovit nästan hela dagen, han är väl helt slut som vi andra efter en hård arbetsvecka. Inatt sov han hos Matilda. Skönt fast ändå inte, man har ju blivit van och ha honom där.

Idag har jag badat honom och gjort rent ögonen, det rinner i dem hela tiden. Så nu luktar han gott! Sprayade honom med balsamspray så nu blänker pälsen och han är så fin.

Förra fredagen gick jag runt i mysbyxor halva dagen. Jag köpte ett par nu när jag blev hundägare. Är ju inte en person som myser runt i det, inte ens när tjejerna var små. Tillbaka till förra fredagen..... vid 10-tiden tog jag en liten promenad med Chivas som skulle koppelträna. Jag i mina myskläder, gympisar och ruffsigt hår. Då kommer en grannpojke cyklande som säger: mina föräldrar gick upp tidigt. Va??! jo men det har ju jag med. Undrar om han tycker att Alice och Ella har en trött mamma och stackars hund som har fått hålla sig så länge.... haha. Idag blev det ingen mysdag utan en helt vanlig dag med dammsugning, tvätt, krattat löv mm. Har bytt lakan också! Nu är det dax att duscha tjejerna innan idol. Trevlig kväll!

PUSS & KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar