onsdag 24 mars 2010

Igår...

... var det en riktigt hektisk dag. Jobbade och jobbade, var sedan tvungen att åka och köpa fika, frukt mm till handledarutbildningen Magnus skulle ha igår + Riskettan vi har idag. Sedan till jobbet och självklart var det massa folk inne och och det ringde och ringde. Men jag gjorde ju lite bokningar. Sedan fixar mackor till kvällen och städa ordning lite. Kom sent från jobbet och fick ringa dagis och be dem klä på tjejerna så vi kunde dra direkt när jag kom. Fort iväg till dansen. Undertiden de dansade åkte jag till ICA Maxi och handlde. Sprang in på Plantagen också och köpte lite nya blommor till tjejerna. Sedan hämta tjejerna, hem och laga mat. Jag var lat idag och hade köpt grilla kyckling och ribbs. Så det var bara och fixa en sallad och sätt på riskokaren. Undertiden dammsög jag, skura toaletter och packade upp alla väskor och kassar. Efter maten plockade jag ordning på tjejernas rum, bäddade rent Ellas säng eftersom hon hade kissat på sig. Alice ställde blommorna på plats och hon blev så nöjd!
Sedan var kl 19.30 och vi skulle kolla på Halvåtta hos mig. Undertiden vek jag tvätt för glatta livet. Efter det var det dags för pyjamas och tandborstning för tjejerna och mig själv såklart. Kl 20.45 kom Magnus hem, då hade han jobbat klart för idag. Då slängde jag mig på soffan med en kopp te och kollade Desperate Housewives. Känner att jag inte riktigt lever deras liv....

Ja det var min dag igår. Kanske inte så intressant att veta men när jag gick och la mig så tänkte jag att imorgon kan jag bara ta det lugnt efter jobbet! Mysa med min älskling och tjejerna såklart.

Fast imorse när jag vaknade så hade Ella kissat på sig igen. Vet inte vad det är som händer. Hon brukar ju aldrig göra det. Jaha....bara kliva upp och ta rätt på sängen igen...

Ha en underbar dag!!

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar