söndag 21 mars 2010

Skön söndag!

Vaknade av att de snöade ute idag! Vad f*n!! I ju för sig så sa Magnus redan igår att det skulle snöa, men vem trodde på det??!



Vi hade ju inte så mycket inplanerat idag. Kolla på reprisen av Körslaget och köpa Smördeg och baka ville tjejerna. Undertiden vi kollade på Körslaget så skulle jag även steka pannkakor som vi skulle äta till lunch. Ella hjälpte mig att göra smeten. Jag ställe smeten på spisen och gick till TV:n för att kolla lite. Undertiden så tyckte väl Ella att hon skulle hjälpa till och skulle vispa lite i skålen. Det är då det händer, det som inte får hända. Hela skålen välter och all smet rinner ut över hela spisen och bakom. Så det var bara att dra fram spisen och torka. Ella var helt oberörd och tyckte att det är väl bara och göra en ny smet. Ja vad ska man säga... Det fick bli så.

Senare på eftermiddagen gjorde vi sagokakor. De har sett det på Bolibompa.



Det har kommit 13cm snö hos oss och Magnus drog fram snöslungan idag.
Igår satt vi ju ute och solade. Tjejerna cyklade. Nä nu får det faktiskt räcka!!





Till middag lagade min kära man pasta med fläskfilé i god sås och så var det sallad och vitlöksbröd till. En bra avslutning på en skön helg!
Har ätit alldeles för mycket den här helgen. Tror det är frukt och grönt som gäller den här veckan...



Tjejerna har jag duschat och smöjt in. Målat deras små naglar. Imorgon är det dax för jobb och dagis igen! Snart börjar Wipeout och Johan Falk så det blir en bra TV kväll.

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar