onsdag 24 mars 2010

Mina fina tjejer!

Idag fick vi en lapp på dagis om hur vi vill göra med dagis under sommaren/börja på fritids 1 augusti eller vid skolstart. Hjälp! måste man bestäma sånt också. Tänk att hon redan blivit så stor. Tycker det är lite läskigt. Det är ju skönt att de blir större, men ändå kan jag sakna mina små bebisar. Det gick ju så fort, och så kom de ju så tätt. Men det mysiga med Alice nu är att det går att prata om saker, diskutera på ett helt annat sätt. Hon är så söt när hon ska förklara saker. Pratar med händerna precis som jag. Igår sa hon: "imorgon är det onsdag, onsdagar är bra för då händer det roliga saker". Hon tänker mer och har koll på nästan allt...





Ella däremot, hon gör som hon vill bara. Lyssnar helst inte på mamma och pappa...haha

Men idag ville hon hjälpa mig med maten. Vi skulle laga köttfärssås med färsk pasta. Vi hade i zucchini, morötter och champinjoner. Ella brukar vägra att äta köttfärssås, men jag tänkte att hon kanske äter om hon får laga själv.



Vi smakade av och hon sa Mmmmmmmm. Men när vi skulle äta så spottade hon och fräste, Alice med. Så de blir väl hungriga snart...

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar