onsdag 10 mars 2010

Smått irriterad mamma!

Idag skulle sotaren komma någon gång mellan kl 9-12. Jag väntade och väntade.... kl 12.05 kom hon. Och då hade inte jag tid eftersom jag och tjejerna bakade bullar. Vi var hemma idag med eftersom Ella är hostig och hes. Men nu är jag rätt trött på att vara hemma. Jag älskar mina tjejer men det vore kul och umgås lite med vuxna människor också. De är inne i en jobbig ålder nu... de lyssnar INTE på sin mamma. Efter bullbaket så var vi ute en stund eftersom det var en sån härlig dag. Ella låg typ i alla vattenpölar hon hittade,



de klättrade runt på snöhögarna (naturligtvis där det finns buskar under) fast jag sagt åt dem femtielvatusen gånger. De klättrade upp och ner för stegen som sotaren använt. Jag fösökte bara dricka en kopp te och äta en bulle..... är det för mycket begärt? Inne så leker de hinderbana på allt, hoppar i soffan, sängen, klipper sönder saker, ritar på sängen. Imorgon får det bli dagis! Vad bitter jag låter...haha...

Men det har varit mysigt också! Vi har bakat bullar som sagt var och då är de väldigt engagerade (nästan för).





Alice har ju "grupp" på dagis på onsdagar och torsdagar. Imorgon är det hennes tur att berätta något. tex om en resa, ett kalas osv. Men vad sjutton skulle vi hitta på. Allt kändes så komplicerat. Först ville hon berätta om dansen sedan om helgen hos mormor och morfar. Men till slut bestämde vi att vi skulle skriva om att vi bakat bullar idag. Jag fotade naturligtvis och klistrade in bilderna så det blev lite överarbetat. Men ska det va så ska det. Det kanske är början på hennes bloggkarriär?



KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar