torsdag 18 mars 2010

Mammas duktiga flicka!

Alice kommer bli lika ordningssam och pedantisk som jag! Redan när hon var riktigt liten så brukade hon springa runt i huset med en trasa och torka.

I helgen så flyttade hon på Kistan som står i hallen. Och bakom den är det dammigt kan jag säga + att det ligger en massa saker som trillat ner under årens lopp.
Men hon och Ella plockade upp allt och tog sedan fram dammsugaren.

Efter Melodifestivalen i lördags tog hon vedkorgen som stod i hallen och fyllde på vedtunnan vid kaminen. Det blev ju rätt skräpigt på golvet, men då tog hon fram dammsugaren. Klockan var ju rätt mycket på kvällen...

Men imorse så tyckte jag att tjejerna kunde plocka ordning på sitt skrivbord. Hon börjde lite men tröttnade fort och skyllde på att det var sååååå tråkigt. Och det tycker ju inte jag att det det är??! Jag älskar ju att städa....not!

Nu på morgonen så hittade inte Alice sina vantar, det visade sig att mamma hade lagt dem i Ellas back och dessutom mössan. Fy på dig mamma! Förlåt Alice, jag ska inte göra om det....

Ha en bra dag! Efter jobbet blir det storstäda huset, sedan är det helg!

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar