söndag 15 augusti 2010

40 årsfest, Poker Runn, och en härlig helg på sjön....

FREDAG:

Idag har vi haft Marcus hos oss eftersom hans föräldrar skulle åka till IKEA. Vi har ju inget IKEA än här utan måste åka till Gävle. Jag tyckte han kunde vara hos oss och det ville han.

Eftersom Alice skulle klippa sig så skulle vi ändå till stan. Men först åkte vi till Jysk och köpte tatueringar, barnen jublade. Sedan blev det Mc D och efter det BR. Undertiden som Alice klippte sig så tog Matilda hand om Ella och Marcus. De åt glass och gick till Djuraffären. Sedan blev det Ica Maxi. Puh och handla med 3 ungar som gick omkring och lät som ankungar.

På kvällen skulle jag och Magnus på 40 årsfest. Matilda skulle passa tjejerna tillsammans med Zebastian. Han skjutsade dit oss och hämtade oss också. Perfekt!
Vi hade en jättetrevlig kväll. God mat och trevlig sällskap och vi var hemma typ 01.30.







Glömde nästan säga att Magnus var och hämtade en ny MC idag. Får ta en bild på den sen, vet inte var det är för någon, tyckte den såg lite "gubbig" ut...haha....


LÖRDAG:

Upp tidigt, vaknade kl 08.00 men hade väckning 08.30. Det är Runndagarna i Falun. Och vi skulle ut med båten. Poker Runn starten var kl 11.00 och då måste man ju vara på plats om man gillar snabba häftiga båtar. (inte för att jag gör det, men vissa andra...)





Hela famailjen förutom Lina som är i Stockholm och roar sig var med. Zebastian hängde med också. Vi kollade ett tag sedan åkte vill till Hellamansö med Fam Eriksson. Det gäller att lägga till i tid en dag som denna. Det var så mycket båtar på sjön.









Vi fick en underbar dag i solen. Det var så varmt att till och med jag var tvungen att doppa mig.

Tjejerna badade och lekte som vanligt. Och som nästan alltid så blev det Champagne med Annika! En helt underbar lyx vi unnar oss ibland. Men nästa gång är det nog min tur och bjuda!









Tjejerna hängde med de lite större barnen och var med när de satt och mös vid kvällsbrasan.





En helt fantastisk dag! De stora barnen åkte hem så det var bara lilla familjen som sov kvar. Tycker det är så skönt och sova i båten.


SÖNDAG:

Sovmorgon till kl 09.00. Vaknade och tittade ut och såg att det var mulet. Skönt och bara ligga kvar och titta på vågorna. Låg och läste och bara njöt. Åt en underbar frukost med ägg, yoghurt och macka med skinka och gurka och så lite morgon TV till det. Sedan fick vi ett städryck. Jag bäddade ur hela båten, skurade toaletten mm mm. Magnus putsade och fixade så nu är båten tiptop. Underbart!
Vi åkte hem och käkade lunch. Jag storstädade hemma, vattnade blommor och så har jag tvättat och tvättat och tvättat.
Magnus har fixat en massa saker ute. Skönt med sådana dagar när man får mycket gjort. Men jag har även hunnit sola och slappat också för det blev en riktigt varm dag i dag med.









När jag skulle åka och handla sa Alice att hon var sugen på att cykla. Ja varför inte, så vi cyklade till affären. Första gången jag gör det kan jag säga! Men vad härligt det var. Det tog väl ca 1 timma. Alice cyklar ju inte så fort och så är det ju inte cyklebana hela vägen heller. Men hon klarar det galant!

Till middag blev det sill och potatis och räkor, oliver, mozarella och honungsmelon. Imorgon börjar Lina och Matilda skolan igen. På tisdag är det Gustav och Alice tur. Skönt med lite vardag igen. På torsdag kommer min syster Marie hit, längtar så!!

PUSS OCH KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar