måndag 23 augusti 2010

Uppe med tuppen!

Idag var det väckning 06.30. Det är ju jag inte direkt van vid. Jo att Magnus går upp då men jag kan ligga kvar och kolla lite morgon TV eller mysa med tjejerna. Fast det var inga problem att gå upp, rätt skönt att komma igång faktiskt. Lika bra och vänja sig eftersom vi ska hämta vår lilla hund helgen. Tjejerna har ju aldrig varit något problem, de har ju alltid sovit länge på morgonen. Men lilla valpen vill kanske ut?!

Det var inga problem att lämna Alice i skolan idag. Det var nog mest jag som var pirrig igen. Kunde inte sova i natt. Har sovit dåligt i ett par veckor nu, men konstigt nog så är jag rätt pigg ändå på dagarna.

Blev så glad när jag hämtade Alice, de hade varit i skogen idag och hon hade hittat en kantarell som hon tog med till mig. ♥



Idag följde Ella med Eliza hem efter dagis och jag skulle hämta henne kl 18. Så då tog jag Alice med mig till ICA och handlade till jobbet. Vi ska ha Riskettan och Handledarutbilding den här veckan så det var bara och bunkra upp med fika, frukt, kaffe, godis mm och fylla kylen med dricka. 5 backar släpade vi med oss. Tungt som bara den och kanske inte de bästa skorna med de bästa klackarna för detta ändamål. Men det gick bra. Skönt och ha det gjort. Magnus har varit på STR möte i Borlänge.
Sedan var det bara och åka hem, äta lite, duscha ungar, tvätta lite och snygga till naglarna. Har kollat Fångarna på fortet, det var rätt bra tycker jag. Det märks att hösten är på väg när alla TV serier/program drar igång igen...

Nä nu blir det nog sängen och läsa på lite om valpar. Hur ska det här gå?

PUSS & KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar