lördag 21 augusti 2010

Myshelgen fortsätter!

Efter frukost slängde jag ihop lite Cupcakes. Sedan åkte jag, Marie och Ella till ICA och handlade lite mat. Alice följde med Magnus till tippen.
Vi gjorde pastasallad till lunch med kyckling som blev över efter grillningen.

Sedan var det dags och till stallet. Ella började sin ridning igen. Hon hade verkligen sett fram emot det och hade tagit på sig ridkläderna direkt efter frukost.
Idag fick hon en häst hon hade i början när hon började rida. Hon har ju ridit i ett år nu. Han har munkavle på sig i stallet men inte när man rider. Han har haft problem med sina hovar och har därför inte varit med på länge.
Jag är ju lite rädd för hästar och han ryckte och slet. Tog varjer chans att äta gräs(vi red i skogen). Han bet mig flera gånger. Usch dumma häst. Han till och med nästan slängde av Ella i skogen.
Och när vi skulle trava på en grusplan så gjord ett bocksprång och kastade av Ella. Hon flög upp i luften och landade på ryggen. Fy sjutton..... men jag tvingade upp henne på hästen igen. Sedan fick hon trava med en annan häst. Vill ju inte att hon ska bli rädd. Men hon var som vanligt igen, men jag tror inte att hon vill rida på Birk igen. Jag vill inte leda honom i alla fall.





Vi skyndade oss hem och duschade och efter det drog vi ut med båten.



Idag hade vi bestämt oss för lite korvgrillning, pinnbröd och mashmallows.













Det blåste en hel del så vi det fick bli mys i båten med massa ljus resten av kvällen. Mysigt och krypa ner under duntäcket och vaggas till sömns...



PUSS & KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar