söndag 8 augusti 2010

Helg i Stockholm!

Har haft en skön helg i Stockholm och har därför inte bloggat på ett tag.
Vi åkte ner i torsdags för att hälsa på mina föräldrar. Länge sen vi var där alla fyra. Jag var ju där med tjejerna en sväng i juli.

Myspys på altanen.



Morfar räknar Ellas tår, och hur han än räknar så har hon 6 stycken..




FREDAG 6/8

Strålande solsken så vi bestämde oss för en uteaktivitet. Vi åkte till Nykvarn och Lådbilslandet. För er som inte varit där så är det ett ställe där barnen kan köra bil och leka. Det gick ju inte så fort direkt och jag och Magnus stod och ropa "GASA". Men de gjorde ju det...
Det fanns lite annat också som karusell, hinderbana, tågbana.
Här kommer lite bilder.
























LÖRDAG 7/8

Regn så det fick bli shopping. Lyckades få med mig Magnus eftersom barnen var med morfar och åkte tunnelbana, tvärbana och buss. Japp det gör de varje gång vi är i Stockholm. Men han var måttligt road men hittade i alla fall en klänning som jag ska ha på 40 års festen vi ska på på fredag.

Sedan gick jag en sväng med tjejerna. Alice köpte en ryggsäck till skolan + en hel del kläder. Allt är nästan för litet nu. Själv köpte jag mig en liten svart kjol och en scarf, svart såklart!
Alice och Ella har hittat en kompis som de lekte med i helgen, hon heter Elinor och är 5 år. De sprang fram och tillbaka mellan lägenheterna och busade med killarna...haha...





På kvällen gjorde vi en Västerbottenpaj och så blev det kräftor!





SÖNDAG 8/8

Dax för hemfärd. Vi tog vägen via Gävle och lunchade på IKEA och handlade lite krimskrams. Men vart hade de gömt värmeljusen?! Hittade inga, bara doftljus och det ville jag inte ha.
Skönt och komma hem till ett nystädat hem! Imorgon börjar allvaret igen!

PUSS & KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar