torsdag 26 augusti 2010

Äntligen torsdag. Det tar på krafterna att arbeta så här mycket och ta hand om barn och hem. Fast det är ju så här de flesta har det, men det var rätt skönt att bara jobba ett par timmar om dagen och bara mysa med tjejerna hemma.

Det som i alla fall gör mig glad är att tjejerna gladeligen springer till skolan/dagis. Alice ville att jag skulle följa med henne och säga hejdå, jag tyckte vi kunde säga hejdå vid bilen. Men jag följde med och på en gång såg hon sin nya kompis Hanna och sprang till henne och då var det "hejdå mamma".
Sedan lämnade jag Ella och hon möttes av 2 Eliza och Kianna på dagis som båda sa "hej Ella" i kör. Härligt!! ♥

Igår efter maten så tog jag tjejerna med mig ICA för lite storhandling. Magnus skulle visst iväg på något möte. Kom hem kl 19.50 och då sa jag åt tjejerna att de skulle springa in i duschen och sedan ta på sig pyjamasen så vi kunde titta på Fångarna på fortet. Så duktiga mina tjejer!! Efter det stupade de i säng. Det gjorde jag med. Magnus hade fixat en film om valpar som vi skulle titta på och jag somnade....haha.... det brukar ju inte jag göra direkt. Han blev lite sur, men jag kände mig väl trygg och bara slumrade in...

Ha en underbar dag!

PUSS & KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar