tisdag 17 augusti 2010

Alice börjar förskolan....

...idag har Alice börjat förskolan. Så stor nu min prinsessa.
Hon var jättetrött när jag väckte henne i morse och frukosten fick hon knappt i sig. En halv macka och inget att dricka till. Hon hade ont i magen sa hon och mådde illa. Lilla stumpan var lite nervös tror jag. Fast det var ju jag med.
När vi kom till skolan lekte hon med kompisar från dagis och när det var dags att gå in så sprang hon in. Det var inga problem att säga hejdå till mamma. Det var ju faktiskt barn som grät i klassen, men inte Alice. Mamma fick tigga till sig en kram och det var nog bara jag som var tårögd av oss två.
Hon verkar haft en bra första dag i skolan/fritids och det känns ju bra. Hon hade lekt med några nya kompisar sa hon.

Det var en nöjd Alice som gick och la sig ikväll...




Själv har jag tagit en promenad i skogen och hittat några kantareller, det var inte många men det var skönt med en promenad. Det behöver jag...

PUSS & KRAM!

2 kommentarer:

  1. Grattis Alice till första skoldagen!!!
    Saknar dig!
    Kram kiki

    SvaraRadera
  2. Fast idag är hon sjuk och lite ynklig.
    Hoppas allt är bra med dig!
    Ses snart hoppas jag! ♥

    SvaraRadera