torsdag 19 augusti 2010

Idag kommer Marie!

Hemma idag med eftersom Alice har feber och är hostig. Men det var lite skönt att vara hemma fast jag hade ju tänkt slappa lite men så blev det inte. För när jag tittade ut på baksidan så såg jag att 2 blomkrukor blåst omkull och gått sönder. Suck!! De låg där i 1000 bitar och jord och lecakulor överallt. När jag tagit rätt på det så tänkte jag väcka Ella och då ser jag att hon ligger och på täcket med en fleecefilt utan trosor, bara pyjamaströja. Hmmmm.... varför?! jo hon hade tydligen kissat på sig och tagit av sig trosorna och lagt över täcket för att sova vidare. Ja hon löste ju problemet, men det blev ju en hel del att tvätta igen! Hon kissade nämligen på sig natten innan också och vågade därför inte säga något.

Marie är här och hälsar på. Hon började sin resa från London tidigt imorse och var här i Falun kl 14.30.
Tjejerna blev hur glada som helst och de lekte, spelade spel och läste böcker. Fullt ös blev det.







Massa äpplen i år.



Klematisen blommar för fullt.



Vi firade sena födelsedagar också.











Ella hade gjort en pärlplatta till Marie.



Tjejerna hade designat en vas.





Hon fick en väska av oss och mamma och pappa. Svenskt hantverk från Leksand. Från Jobs, hon blev jätteglad.



Sedan blev det min tur att umgås med Marie. Vi åt lite räkor och drack lite rosé. Hur mysigt som helst att ha dig här Marie. Ser fram emot en underbar helg!

PUSS & KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar