onsdag 11 augusti 2010

Oh My God!

Idag har Ella varit på dagis igen och hon verkar trivas riktigt bra. Kul att få träffa lite kompisar hon inte sett på länge.
Alice har varit hos sin kompis Marcus eftersom jag jobbat. Underbart med vänner som ställer upp! De var ändå "bara" hemma och hade semester och ville gärna ha Alice där. De var ju ändå "bara" hemma och hade semester. De har ju 2 pojkar hemma och tycker det blir så lugnt och skönt när Alice är där. Skönt att hon uppför sig borta, annat blev det när hon kom hem. Bråkade med Ella direkt. Ella fick inte komma in i huset, sedan inte in på rummet och vara med och leka. OMG vilken stark vilja hon har. Riktig 6 års trots. Hon och jag bråkar om det mesta nu för tiden, pallar inte mer snart och förklarade det för henne. Sa att jag älskar henne fast hon bråkar men att jag blir ledsen och att man kan inte uppföra sig hur som helst. Då säger hon helt förtvivlat "men jag är ju bara ett barn!" Kan inte vara lätt och bli stor... min fina älskade Alice! Jag älskar dig!

Efter dagis bakade jag och Ella Cupcakes. OMG säger jag bara!! Så himla gott! Gjorde även kolasnittar. Tur att man äter sallad till lunch...



PUSS & KRAM!

2 kommentarer:

  1. åh så gott!! :) Den krämen är ljuvlig!! :)) Är det leilas? Jobbigt med allt bråk å tjafs... här har det börjat tjafsa mycket oxå... har ju varit rätt lugnt fram till precis innan sommaren men vissa stunder har man bara lusta att gå ut och komma tillbaka nästa dag :)Bara att bita ihop men det är inte så lätt alla gånger... Kram Anna Nyberg

    SvaraRadera
  2. japp det Leilas!
    Ja ibland vet man inte vad man ska ta sig till. Hon har ju alltid varit så lugn, men det är väl bra att hon kan ryta i hon med:) Hon har en otroligt stark vilja och ger sig inte i första taget. Ska bli skönt med lite vardag nu... Nu kommer ju inte hon och Ella ses på dagarna så nu kommer de kanske längta efter varandra.
    KRAM!

    SvaraRadera