lördag 29 maj 2010

Asfaltsbarn

När jag tittade ut på förmiddagen så var det inget vidare väder så jag hade inte bråttom ut.

Alice och Ella segade sig ända tills Kianna ringde och ville komma och leka. Jag sa ge dem en halvtimme så de kan göra sig iordning. Klockan var 10.30 och vi satt och mumsade frukost. Skönt och ta de lugnt ibland, Magnus jobbar till 14.30.
Ikväll ska vi hem till Erikssons och kolla lite Melodifestival. Annika hörde av sig på förmiddagen och sa att hon lagt Champagnen på kylning och undrade om vi ville komma på middag. Härlgt med spontana inbjudningar!

Eftersom det inte regnade på förmiddagen så var det bara och ta tag i planteringen. Vet inte om jag tycker det är så kul. Jag odlar inte speciellt mycket. Min granne Åsa har allt och lite till. Stort land och växthus och jag är rätt nöjd med att se hennes. Hon har verkligen jättefint och bikupor och allt.

Jag planterade i 2 lådor. Det blev : dill, gräslök, persilja, morötter, rädisor, sockerärtor och gurka.



Fy fasiken vad mycket äckliga djur....blä. Spindlar och spindlar och spindlar och gråsuggor, tusenfotingar mm mm. Klarar inte av sånt. Jag är väl och förblir väl ett asfaltsbarn.

Sådde lite frön i min lilla "grav" också som Åsa hjälpte mig att bygga förra sommaren.



De har krukorna köpte jag igår. Ska köpa lite blommor som jag ska plantera..



KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar