onsdag 26 maj 2010

Sommarfest på dagis!

Imorse bestämde jag att Alice inte skulle få följa med på utflykten till Lilltorpet. Men när jag väckte henne så blev hon jätteledsen så då fick jag tänka om. Hon hade ju inte feber, inte snorig utan lite hostig och ibland kommer det små hostatacker. Så jag fick ringa dagis igen och säga att hon kommer. Det blev lite bråttom men vi hann. Hon ville så gärna klappa djuren och de hade verkligen tur med vädret.

På dagis var det sommarfest idag. Och jag hade tagit på mig att fixa present till fröknarna. Det fick bli blommor, en vacker somrig ampel var. En något stressig mamma kom till dagis kl 15.05. Fixade fika på vägen dit, hade så mycket på jobbet som vanligt.

Alice och Marcus hade skrivit inbjudan



Festen inleddes med lite sånger. Så härligt och se barnen sjunga, vi föräldrar satt på filtar i gräset med picknickkorgar.

Mina tjejer "gömde" sig lite idag så det var svårt att ta kort.



Sedan blev det glass och fika



KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar