tisdag 4 maj 2010

Stressig dag...

Riktigt stressig dag! Först BVC med Ella. Hon skulle göra syntest för 3:e gången. Hon tvekar fortfarande lite när hon läser understa raden med vänster öga. Så vi fick en remiss till ögonläkaren. Gulp...ska min lilla tjej få glasögon?! Men det behöver ju inte vara något allvarligt.

Sjukt mycket på jobbet. Nu kan man nästan inte sova på nätterna för att det är FÖR mycket. 16 nya elever började sin moppeutbildning idag. Hade vi böcker? Alla skulle skrivas in och alla ska ju boka körlektioner. 4 klocktimmar var ska de ha, och vi har fullt i schemat. Men nu har jag bokat in kvällar och helger åt min kära man som ska köra med dessa. Inte nog med det så hade vi släpprov idag och vad händer. Eleven kommer tillbaka och säger att bromsen inte fungerade som den skulle på vagnen så han blev underkänd. VA?!! Magnus åkte dit på sin lunch och allt fungerade som det skulle, men inte enligt förarprövaren som han träffade där. Skumt! Bara att boka ett nytt prov, tyvärr 1 månads väntetid. Stackars elev....

Efter jobbet hämtade jag tjejerna som jag skjutsade till dansen. Undertiden åkte jag till ICA och handlade fika till handledarutbildningen vi har imorgon bitti. Åkte med fikat till jobbet. Sedan hämta tjejerna och hem för att kasta i dem lite mat. När Magnus kom hem så åkte jag på föräldrarmöte i Alice nya Förskoleklass. Riktigt trevligt. Känns bra, men samtidigt lite konstigt att hon ska börja skolan.

Kom hem vid 20-tiden och gjorde lite goda varma mackor(åt ingen middag) och en kopp te. Grannen kom över med en prinsesstårta som vi mumsade lite på.... nu blir det sängläge och Desperate Housewives.... Hoppas morgondagen blir lugnare.

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar