tisdag 11 maj 2010

Febriga små tjejer!

jaha imorse var det Alice tur att vara på gränsen till febrig. Ella hade feber och fick alvedon. Men Alice vägrar. Jag som skulle skjutsa Ella till farmor, men Alice orkade inte det. Hon såg helt färdig ut stackarn. Och jag som bara måste till jobbet och fixa med lönerna. jaja, bara att stanna hemma.

Idag var det tur att Facebook finns, jag beklagade mig där och vips så hade Annika svarat att hon kunde ta dem. Ibland har man tur. Tur att man har så fina vänner som täller upp! Hon har opererat axeln och är sjukskriven till 1 augusti. Efter viss övertalning så åkte vi dit (de bor ju bara en liten bit bort). Där fick de fika och de verkade pigga hela tiden som de var där. De lekte ute i det fina soliga vädret.

De fick en "snygg" klänning.



Pysslade och målade.



Jag jobbade till kl 13 sedan åkte jag dit och lunchade och vi stannade där ett tag till. Sedan åkte vi hem och Alice såg helt färdig ut och somnade, Ella somnade lagom tills det var dags att äta middag. Så nu blir de väl uppe hela natten...haha.

TACK snälla Annika för hjälpen idag! Jag vet ju att du ska vila axeln nu...

Ella har fortfarande feber, Alice är röd om kinderna men känns inte så varm. Hoppas hon är frisk imorgon för de ska nämligen gå till skolan och äta mat.

Tur i oturen så har Matilda blivit sjuk nu och har sagt att hon kan ta hand om tjejerna om det behövs imorgon...
Måste bli friska nu, vi ska ju till Helsingfors på fredag!

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar