måndag 10 maj 2010

Tandfen har varit här!

Imorse så gick Ella upp och kollade om Tandfen hade varit här. Och det hade hon! "mamma, tandfen har lämnat 2 små pengar". Jaha sa jag. "Och jag märkte ingenting". Nej, inte jag heller sa jag....haha
Hon väckte Alice som sprang upp och tittade. Och där låg 2 guldtior. De ska Alice köpa glass för har hon bestämt. Och nu vill hon tappa fler tänder för hon vill ha mera glasspengar. Tandfen kommer bli pank..

Inte en enda gång har hon sagt något om att det var jag som la dit pengarna. Ella frågade mig om det låg några pengar där när jag gick och la mig men jag svarade ju nej. Tro att de tror på det...haha.
De till och med skyllde på tandfen idag (de har ju rätt stökigt på sitt skrivbord och hittade något "viktigt". Är det du som har slängt det mamma sa Alice eller är det kanske tandfen som tagit våra saker??!

Ella kändes lite varm imorse fast ändå inte. Jag tänkte ta med henne till jobbet och lämna Alice på dagis. Men när vi kom till dagis så ville hon vara där och då tog de tempen på henne och hon hade 36,9 så hon fick vara kvar. Men vid 14-tiden ringde de från dagis och sa att hon var hänging så jag hämtade tjejerna.
Imorgon får hon vara hos farmor. Hon har fått alvedon och känner sig piggare men lika bra att vara hemma.
Själv ska jag jobba men snart blir det långhelg och Helsingfors!
Jag hann i alla fall storstäda tjejernas rum idag när jag kom hem lite tidigare. Varför vila? Men nu slipper jag göra det på torsdag.
Har varit på simskola med Alice. Hon har blivit sååååå duktig och modig! I sommar ska det bli mycket bad om det blir bra väder förstås.

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar