fredag 7 maj 2010

Härlig fredag!

Vaknade av att telefonen ringde imorse. Telefonen på jobbet är överkopplad till min mobil. Men jag har ju bokat 2 nya moppe elever idag fast jag är ledig + löst en del problem.

Idag har jag och tjejerna varit på Lugnet och badat. När vi kom dit så var det bara vi där så vi fick hela mellanbassängen för oss själva! Men det kom flera efter ett tag. Alice ville absolut bada i stora bassängen och ville hoppa från trampolinen och tyckte att jag skulle ta emot. Hon hoppade i ju för sig bara från ettan men ändå. Jag tycker inte om att dyka och speciellt inte när det är 4 meter djupt. Men hon hade ju självklart puffar på sig och hoppade själv så jag slapp ta emot och bli dränkt.

Efter det åkte vi till jobbet såklart, vad gör man annars en ledig dag? Tjejerna tog en var sin stol och satte sig utanför och drack bubbelvatten och läste skvallertidningar.



Efter det gick vi på stan och kollade lite. Härligt och strosa runt lite i solen. Fast det blåste lite. Sedan blev det ICA och handla mat som vanligt...

När vi kom hem så ville tjejerna vara ute och Marcus kom hit. Fattar inte att de orkar hålla igång hela tiden.

Det blev en glass i solen.



Just nu så har Alice och Matilda cyklat till affären för att köpa godis. Det är ca 3km dit. Men Alice ville absolut följa med och Matilda var gullig och lät henne göra det. Det är ju tyvärr inte cykelbana hela vägen men det går nog bra!

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar