söndag 9 maj 2010

Dansuppvisning!

Idag har Alice och Ella haft sin första dansuppvisning. Tror inte riktigt att de förstod vad det var som skulle hända. Själv sov jag dåligt inatt, spänd för vad som skulle hända. Jag visste ju inte alls vilken dans eller låt de skulle uppträda till. Jag som brukar ha superkoll. Jag började morgonen med att locka håret på tjejerna, för ska man stå på scen måste man ju vara lite snygg tycker jag.

Först var det genrep och det var ju mest barngrupper som uppträdde på den här föreställningen. Alice och Ella satt helt knäpptysta och bara tittade. Men när det var deras tur så gick de glatt upp på scenen. De var så duktiga alla barnen och söta! Nästan så man blir tårögd. Men det var väldigt många barn som skulle uppträda i deras nummer så jag sa åt tjejerna att de skulle tränga sig framåt så de kom längst fram. Och det gjorde Ella hela tiden. Hon dansade lite nervöst längst fram. Alice höll sig leende lite längre bak.





Men jag var och är en stolt mamma till mina prinsessor!



Idag har Alice tappat sin andra tand! och nu vill hon ha pengar av tandfen. "mamma hur mycket kostar en glass?" frågade hon, räcker 20kr för då vill jag ha det av tandfen sa hon.

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar