söndag 7 februari 2010

Ellas otursdag?!

Vilken härlig sol det har varit idag. Verkligen superhärligt ute. Mamma och pappa bestämde att de skulle stanna en natt till. Skönt att de inte har så bråttom hem längre. Vi gjorde en liten utflykt till Borlänge. Alice ville köpa en dansdräkt. Hon har inte haft någon och hon har inte velat ha någon heller. Men hon hittade en jättefin till bra pris. Ella köpte nya "dansskor". Men jag tror det här var Ellas otursdag. Hon köpte en leksaksmixer. När den skulle packas upp när vi kom hem så bråkade tjejerna om vem som skulle öppna förpackningen. Och vips så hade handtaget gått sönder. Ååååh vad irriterad jag blev. Då skulle Ella prova sina nya dansskor, och då var det ju en sömm som var trasig på dem. Så dem måste jag byta imorgon. Jag köpte även lite lagningslappar så jag kan lappa Alice jeans. De var tydligen mycket populära och Ella ville att jag skulle laga hennes byxor men det var på tok för stort hål för det. Då gick hon och hämtade en tröja som hon klippt ett hål i och tyckte att jag skulle laga det med kittylappen. Åååååååh...... men hon vägrade erkänna att det var hon som gjort det, men tillslut så. När vi skulle äta middag lyckades hon hälla ut en hel del mjölk ur förpackningen, men då skämdes hon och sa att det inte var meningen. Stackars lilla skruttan. Alice var så söt och tog hennes parti hela tiden.

Ja annars har det väl inte hänt så mycket. Vi har bakat lite bröd och tagit det lugnt. Nu börjar snart Wallander filmen igen. Jag och mamma kollar. Sovmorgon imorgon, ska lämna barnen vid 10-tiden.

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar