måndag 15 februari 2010

Inte igen!

Måndag igen, alltså slut på vilan. Ella sa att de skulle baka på dagis idag och ville att jag skulle ringa dit och kolla vilken tid. De skulle ha gjort det, men det hade blivit ändrat. Så lite koll har hon. Men de skulle ha Alla hjärtans dag-fika. Så jag lämnade tjejerna lite tidigare så de kunde vara med. Tidigt och tidigt....09.30. Sovmorgon på måndagar. Men jag ska nog gå upp i tid lite.

Men jag hade och göra på morgonen. Packa diskmaskin, tvätta lakan och påslakan. Alice bara råkade kissa i våran säng inatt, och det var inte så lite heller. Blev irriterad på mig själv eftersom jag visste att hon inte hade kissat. Men det har ju gått så bra så många andra nätter. Jaja, fick dra av madrass skyddet (vi har typ en tempurmadrass som bädmadrass, så den väger ju lite) och tvätta det för hand. Och så duscha Alice för det orkade jag inte inatt. Men men om några år kan man ju skratta åt det här.... eller?

Ikväll har Alice varit på simskola. Matilda ville följa med idag. Och det uppskattades verkligen. Kul för mig också och få lite sällskap. Stackars Lina fick vara hemma och ta hand om disken. Tack för hjälpen!

När jag kom hem så väntade en maskin med tvätt på att få bli upphängd. Var tvungen att dammsuga också, kaksmulor i hela huset. Kan inte hjälpa det, men jag bara måste ibland. Har ju slappat hela helgen! Min man satt i soffan och såg Kalla ta guld!
Men jag "tvingade" honom att bädda rent. Hoppas jag får sova inatt.

Ha en trevlig vecka! KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar