måndag 22 februari 2010

Höll på att frysa ihjäl idag tror jag. -28 grader är INTE skönt. Hur ska man klä sig? Jag som har shoppat lite härliga "våriga" toppar. Men bilen är ju varm och är parkerad utanför dörren.
På jobbet är det kallt. Har fått värma mig med ett par koppar te. Får ta med en varm kofta imorgon eller nåt.

Alice hade simskola idag och jag kände inte för att gå ut något mer. Men Magnus kunde ta det sa han. Bara ett problem. Alice ville inte alls dit idag. Ni kan inte tvinga mig sa hon. Hon vill inte lära sig att simma och hon vill absolut inte dyka i från kanten. Puh, vad gör man. Jag lyckades i alla fall övertala henne att vi skulle åka dit. Jag lovade henne att jag skulle säga till fröknarna att hon inte ville dyka. Men när vi kom dit så bestämde vi att hon skulle försöka i alla fall. Idag var det simtävlingar i simhallen och de fick inte vara i stora bassängen så hon slapp. Men jag är glad att hon åkte dit. Det var rätt rörigt idag i simhallen. En liten kille (vet inte varför han skulle gå i bassängen för han tillhörde inte gruppen) lyckades fastna med foten bakom ett räcke som finns i bassängen. Det är som en lång ramp som man kan gå ner i bassängen och där finns det ett räcke. På nåt sätt lyckas han fastna med ena foten och kommer inte loss. Det var många som försökte hjälpa honom. Till slut kom han loss med hjälp av ett spett. De var tvungna att bända lite. För ett par veckor sedan var det en liten flicka som tappade taget om trappan i stora bassängen och gled ut och började skrika på hjälp. Men fröknarna såg inget. Det var en pappa som hoppade i och drog upp henne, inte hennes. Så man är ju på sin vakt hela tiden.

När vi kom hem åt vi lite frukt och kollade på TV. Jag och Magnus kollade lite OS. Jag har inte kollat så mycket på det. Och det ska alla vara glada för. För så fort jag har kollat så har det gått åt pipsvängen. Men idag gick det ju bra för tjejerna! Kollade lite på Ferry igår. När han skulle skjuta sina sista och missar 2...jaja...

Imorgon blir det ingen sovmorgon, måste vara på jobbet kl 09.00. Hoppas tjejerna vaknar... Nä nu ska nog min man få en godnatt puss! Han har äntligen rakat bort sitt hemska skägg!

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar