lördag 20 februari 2010

Shopping, stallet, middag, melodifestival!

Insåg ganska snart på morgonen att någon skidåkning för tjejerna blir det inte idag. Ganska kallt och det blåste ute, inget härligt väder att vara ute i. Fy vilket hemskt väder det har varit idag. Ringde min kära vän och granne Åsa och fråga om hon ville med och shoppa lite. Klart hon ville det! Jag hade en riktigt bra shoppingdag. Kom hem med en kjol, byxor, kavaj och 2 toppar (långa så man kan ha dem som klänningar med strumpbyxor till). Allt i svart såklart (finns det någon annan färg?). Sedan hem och käka lunch.

Efter det åkte vi till stallet. Magnus och Alice följde med och filmade idag. Idag skulle de även göra käpphästar. Kom på det i sista sekund och fick med oss en raggsocka och Magnus sågade av skaftet på kvasten vi hade ute.....
Det gick bra idag för mig. Jag är fortfarande rädd för hästar. Men Ella är ju så duktig. Får kolla på filmen och se hur jag ser ut när jag leder hästen.

Efter det åkte vi hem till farmor på middag. Hon bjöd på lammfärsbiffar och potatisgratäng. Och så lite kaka till efterrätt. Härligt att få maten serverad. Men man kände sig lite lurkig efter stallet. Tack snälla för den goda maten!

Sedan åkte vi hem och "snyggade" till oss. Melodifestivalen hos våra kära grannar Tomas och Åsa. De brukar inte se det men hade inget val idag om de ville umgås med oss. De bjöd på vin/öl, ost och kex. Riktigt trevligt och mumsigt!

Magnus och Tomas pratade skidskytte (Tomas är ju en "gammal" skidskytt).





Vi var ju tyvärr tvungna att springa hem ca 22.30. Jag tror ni förstår, men då var våra små tjejer trötta. Det var inga problem att lägga dem. Tandborstning och sedan somnade dem. Tack för en supertrevlig kväll!

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar